ÁSZF

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (továbbiakban ÁSZF)

WEBÁRUHÁZ ÉS A WEBOLDALAK MŰKÖDTETÉSHEZ KAPCSOLÓDÓ ADATKEZELÉS

VÁSÁRLÁSTÓL VALÓ ELÁLLÁS JOGA:
Az Ügyfél és Szolgáltató közötti szerződések részletes szabályairól szóló feltételeit a 45/2014. (II.26.) számú Kormányrendelet határozza meg, mely szerint a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom szolgáltatása (online letölthető anyagok) esetén az online megrendelés teljesítése után a sikeres bankkártyás fizetést követően az elállási jog megszűnik – a megvásárolt termék azonnal az Ügyfél rendelkezésére kerül, és azt visszaszolgáltatni nem tudja. Az Ügyfél nem mondhatja fel a szerződést, ha előzetes beleegyezését adta ahhoz, hogy a szerződés teljesítése a felmondási határidő letelte előtt megkezdődjön, és a beleegyezés megadásával egyidejűleg nyilatkozik annak tudomásulvételéről, hogy a beleegyezéssel elveszti felmondási jogát.

SZERZŐI JOG

www.veghaniko.hu honlap kiadója, üzemeltetője és tulajdonosa Végh Anikó. A honlapon található tartalom Végh Anikó szellemi tulajdona, a feltüntetett források kivételével (könyv, videó, riport). A honlapon közzétett cikkek, videók, hanganyagok, fotók, illetve egyéb szerzői alkotások csak a honlap üzemeltetőjének írásbeli engedélyével felhasználhatók, másolhatók, és a nyilvánosság felé közzé tehetők.

TARTALOM, KÁRFELELŐSSÉG

A honlapon szereplő információk tájékoztató jellegűek, azok pontatlanságaiért, hiányosságaiért a honlap üzemeltetője nem vállal felelősséget. Illetve azokért a károkért sem, mely a honlap használatából, megnyitásából, vagy üzemzavara által következnek be. Adatkezelő / szolgáltató semmilyen orvosi, gyógyító és terápiás tevékenységet nem végez. Amennyiben Ön a saját maga számára szükségesnek érzi, a szolgáltatások igénybevétele vagy  a termék / szolgáltatás megvásárlása előtt konzultáljon orvosával, pszichológusával, pszichiáterével, vagy pszicho terapeutájával.

ÁLTALÁNOS TUDNIVALÓK:

– A webáruházban megtalálható egyes termékek csak 18 éven felülieknek szólnak.

– Minden esetben a fizetendő (bruttó) ár látható, és magyar forintban értendő, a megjelenő árak a fizetendő végösszeget mutatják. A szolgáltató egyéni vállalkozó alanyi adómentes, ÁFÁ-s számlát nem tud kiállítani.
– A szolgáltató az árváltoztatás jogát fenntartja
– A megrendelésről minden Ügyfél elektronikus formában (e-mailben) visszajelzést kap. Pontatlan, hiányos regisztrációval történő megrendelést nem áll módunkban elfogadni.
– Bárminemű kérést, észrevételt, esetleges reklamációt az Adatkezelési tájékoztatóban megjelölt elérhetőségen várunk, melyet az ÁSZF legvégén is megtalál.

AZ IGÉNYBE VETT ADATFELDOLGOZÓK

Online bakkártyás fizetés

STRIPE

1. Adatfeldolgozó által ellátott tevékenység: online bakkártyás fizetés

2. Adatfeldolgozó megnevezése és elérhetősége:        https://stripe.com/en-hu

 Adatvédelmi tájékoztatójukat itt találja: https://stripe.com/en-hu/privacy

A Stripe rendszerét olyan globálisan sikeres vállalatok használják, mint a Shopify, a Zoom vagy a Spotify. A Stripe Checkout biztonságosságát mutatja, hogy összhangban van a PCI (Payment Card IndustryAdatbiztonsági Előírásaival, mint minden más olyan szolgáltató, amely bankkártya-adatokat dolgoz fel és tárol.

Az SCA (Strong Customer Authentication) előírásai alapján a felhasználóknak lehetőségük van kétfaktoros hitelesítéssel igazolni vásárlásaikat.

Mivel a Stripe összeköttetésben áll olyan nagy cégekkel, mint a Visa, Mastercard, American Express, és a vezető bankokkal az üzleti életben, ezért hozzáfér különböző biztonsági jelentésekhez, amik segítik a lehetséges csalások azonosítását már a korai időszakokban.

PAYPAL

1. Adatfeldolgozó által ellátott tevékenység: online bakkártyás fizetés

2. Adatfeldolgozó megnevezése és elérhetősége:

https://www.paypal.com/hu/webapps/mpp/home

PayPal fizetés esetén a kiválasztott szolgáltatás / termék megrendelése után Önt a PayPal fizetőoldalára irányítjuk, ahol a PayPal fiókjába való bejelentkezéssel fizethet. A fizetési módok közül válassza a „PayPal” opciót, majd a PayPal fizetési oldalán adja meg felhasználónevét és jelszavát.

A PayPal fiók:

  • Garantálja biztonságát. Bárhol is vásárol, soha nem osztja meg fizetésének részleteit az eladóval.
  • Egy e-mail, egy jelszó. Mindössze erre van szüksége a fizetéshez vagy a pénzküldéshez. Nem kell többé kivennie bankkártyáját a tárcájából!
  • Nem szükséges, hogy legyen pénz a számláján, ha fizetni szeretne. Adja hozzá kedvenc kártyáját vagy akár többet is PayPal fiókjához. Ezt csak egy alkalommal kell megtennie.
  • A PayPal rendszer minden számlázási és fizetési információt eltárol, így nem szükséges minden alkalommal megadnia azokat.

Bankkártyás fizetés esetén a vásárlás minden esetben forintban történik, a vételár jóváírására forintban kerül sor. Nem forintban vezetett bankszámlához vagy hitelszámlához tartozó kártyával történő fizetés esetén az online bankkártyás fizetés során a más devizából forintra váltást a vásárló kártyakibocsájtó bankja végzi el, az általa meghatározott/biztosított árfolyamon, ez bankonként eltérő lehet.

PayPal-os fizetés esetén az átváltás történhet a PayPal által meghatározott, vagy a kártyakibocsájtó bank által biztosított árfolyamon. Azt, hogy a PayPal a fizetés során az előbbiekben említett esetekből melyiket alkalmazza, azt a vásárló tudja szabályozni a PayPal fiókjában.

RENDELÉS MENETE

Vásárló kosárba helyezi a kiválasztott szolgáltatásokat, termékeket. Vásárló bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „kosár” ikonra kattintva.

Vásárló a megvásárolni kívánt termék darabszámát beállítja.

Ha nem szeretne további terméket / szolgáltatást vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék / szolgáltatást darabszámát. A „törlés – X” ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség véglegesítéséhez a „kosár frissítése” ikonra kattint Vásárló.

Vásárló megadja a számlázáshoz szükséges adatokat, és azt az email címet, amelyre szeretné megkapni  a megvásárolt ajándék utalványt, vagy az oktató videó elérhetőségét.

Vásárló a megrendeléssel tudomásul veszi, hogy a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 15.§-a, és egyéb feltételei (pl. 20.§) szerint a megrendeléssel fizetési kötelezettsége keletkezik.

Adatbeviteli hibák javítása: Vásárló a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat. Részletesen: A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve módosítására, amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, úgy a mennyiség oszlopban található adatbeviteli mezőbe Vásárló be tudja írni a rendelni kívánt mennyiség darabszámát, majd megnyomja a „kosár frissítése” gombot. Amennyiben törölni kívánja Vásárló a kosárban található termékeket / szolgáltatásokat, akkor az „X” „törlés” gombra kattint. A rendelés során a Vásárlónak folyamatosan lehetősége van a bevitt adtok javítására/törlésére. Vásárlónak lehetősége van a rendelés elküldése után is kérni az esetleges hibák javítását telefonon, vagy e-mailen.

Vásárló e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Vásárló megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Vásárlóhoz nem érkezik meg, Vásárló az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Vásárlóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Vásárló rossz e-mail címet adott meg vásárlása során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

Vásárló tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás csupán automata visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet. A szerződés akkor jön létre, amikor Szolgáltató az előző pontban megnevezett automata visszaigazolást követően egy újabb e-mailben küldi a számlát és a megvásárolt terméket /szolgáltatást. 

A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉS

A megrendelések feldolgozása a beérkezések sorrendjében munkanapokon, munkaidőben, 8-18 óráig történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra.

Általános teljesítési határidő, a szerződés létrejöttétől számított 1-5 munkanapon belül. 

Az adásvételi szerződés alapján a Szolgáltató dolog tulajdonjogának átruházására, a Vásárló a vételár megfizetésére és a dolog átvételére köteles.

A Szolgáltató késedelme esetén a Vásárló jogosult póthatáridőt tűzni. Ha az eladó a póthatáridőn belül nem teljesít, a vevő jogosult a szerződéstől elállni.

A Vásárló póthatáridő tűzése nélkül jogosult a szerződéstől elállni, ha
a) a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta; vagy
b) a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben – és nem máskor – kellett volna teljesíteni.

ADATKEZELÉS

1. Az adatgyűjtés ténye, a kezelt adatok köre és az adatkezelés célja:

Személyes adat                                             Az adatkezelés célja

Vezeték- és keresztnév                                 A kapcsolatfelvételhez, a vásárláshoz és a szabályszerű számla kiállításához szükséges.
E-mail cím                                                     Kapcsolattartás.
Telefonszám                                                  Kapcsolattartás, a számlázással, vagy a szállítással kapcsolatos kérdések hatékonyabb egyeztetése.
Számlázási név és cím                                  A szabályszerű számla kiállítása, továbbá a szerződés létrehozása, tartalmának meghatározása, módosítása,
teljesítésének figyelemmel kísérése, az abból származó díjak számlázása, valamint az azzal kapcsolatos követelések  érvényesítése.
A vásárlás/regisztráció időpontja                  Technikai művelet végrehajtása.
A vásárlás/regisztráció kori IP cím                Technikai művelet végrehajtása.

Sem a felhasználónév, sem az e-mail cím esetében nem szükséges, hogy személyes adatot tartalmazzon.

2. Az érintettek köre: A webshop, weboldalon regisztrált/vásárló, szolgáltatást igénybe vevő valamennyi érintett.

3. Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje: A regisztráció törlésével azonnal. Az érintett által megadott bármely személyes adat törléséről az adatkezelő a GDPR 19.  cikke alapján, elektronikus úton tájékoztatja az érintettet. Ha az érintett törlési kérelme kiterjed az általa megadott e-mail címre is, akkor az adatkezelő a tájékoztatást követően  az e-mail címet is törli. Kivéve a számviteli bizonylatok esetében, mivel a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 169. § (2) bekezdése alapján 8 évig meg kell őrizni ezeket az  adatokat. Regisztrációt nem igénylő vásárló esetén a vásárlást követő 30 nap elteltével kerülnek törlésre az adatok.

A könyvviteli elszámolást közvetlenül és közvetetten alátámasztó számviteli bizonylatot (ideértve a főkönyvi számlákat, az analitikus, illetve részletező nyilvántartásokat is), legalább 8 évig kell olvasható formában, a könyvelési feljegyzések hivatkozása alapján visszakereshető módon megőrizni.

4. Az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye, a személyes adatok címzettjei: A  személyes  adatokat  az  adatkezelőnek  az  erre felhatalmazott munkatársai kezelhetik a jelen tájékoztatóban foglaltak alapján.

5. Az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése:

• Az érintett kérelmezheti az adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes adatokhoz való hozzáférést, azok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és
• tiltakozhat az ilyen személyes adatok kezelése ellen, valamint
• az érintettnek joga van az adathordozhatósághoz, továbbá a hozzájárulás bármely időpontban történő visszavonásához.

6. A személyes adatokhoz való hozzáférést, azok törlését, módosítását, vagy kezelésének korlátozását, az adatok hordozhatóságát, az adatkezelések elleni tiltakozást az alábbi módokon  tudja érintett kezdeményezni:

– postai úton a 8200 Veszprém, Bolgár M. u. 4. 1/1. címen,
– e-mail útján az info@veghaniko.hu e-mail címen.

7. Az adatkezelés jogalapja:

7.1. a GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja,

7.2. Az elektronikus kereskedelemi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (a továbbiakban: Elker  tv.) 13/A. § (3) bekezdése:

A szolgáltató a szolgáltatás nyújtása céljából kezelheti azon személyes adatokat, amelyek a szolgáltatás nyújtásához technikailag elengedhetetlenül szükségesek. A szolgáltatónak az egyéb feltételek azonossága esetén úgy kell megválasztania és minden esetben oly módon kell üzemeltetnie az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás nyújtása során alkalmazott eszközöket, hogy személyes adatok kezelésére csak akkor kerüljön sor, ha ez a szolgáltatás nyújtásához és az e törvényben meghatározott egyéb célok teljesüléséhez feltétlenül szükséges, azonban ebben az esetben is csak a szükséges mértékben és ideig.

7.3. A számviteli jogszabályoknak megfelelő számlát kiállítása esetén a 6. cikk (1) bekezdés c) pontja.

7.4. A szerződésből eredő követelések érvényesítése esetén a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:21. §-a szerint 5 év.

6:22. § [Elévülés]
(1) Ha e törvény eltérően nem rendelkezik, a követelések öt év alatt évülnek el.
(2) Az elévülés akkor kezdődik, amikor a követelés esedékessé válik.
(3) Az elévülési idő megváltoztatására irányuló megállapodást írásba kell foglalni.
(4) Az elévülést kizáró megállapodás semmis.

8. Tájékoztatjuk, hogy

• az adatkezelés szerződés teljesítéséhez szükséges.
• köteles a személyes adatokat megadni, hogy tudjuk a rendelését teljesíteni, vagy számlát kiállítani.
• az adatszolgáltatás elmaradása azzal a következményekkel jár, hogy nem tudjuk a rendelését feldolgozni, vagy nem áll módjában a szolgáltatást igénybe venni.

Tárhely-szolgáltató

1. Adatfeldolgozó által ellátott tevékenység: Tárhely-szolgáltatás

2. Adatfeldolgozó megnevezése és elérhetősége:

elérhetőség: https://dotroll.com/

3. Az adatkezelés ténye, a kezelt adatok köre: Az érintett által megadott valamennyi személyes adat.

4. Az érintettek köre: A weboldalt használó valamennyi érintett.

5. Az adatkezelés célja: A weboldal elérhetővé tétele, megfelelő működtetése.

6. Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje: Az adatkezelő és a tárhely-szolgáltató közötti megállapodás megszűnéséig, vagy az érintettnek a tárhely-szolgáltató felé intézett törlési kérelméig tart az adatkezelés.

7. Az adatfeldolgozás jogalapja: a 6. cikk (1) bekezdés c) és f) pontja, illetve az elektronikus kereskedelemi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 13/A. § (3) bekezdése.

 Könyvelési feladatok, számlázás

1. Adatfeldolgozó által ellátott tevékenység: könyvelési feladatok, számlázás

2. Adatfeldolgozó megnevezése és elérhetősége:

Online vásárlás esetén:

-Billingo Technologies Zártkörűen Működő Részvénytársaság

Székhely: 1133 Budapest, Árbóc utca 6. 3. em.

Cégjegyzékszám: 01-10-140802

Adószám: 27926309-2-41

Web: www.billingo.hu

Internetes elérhetősége:  https://www.billingo.hu/kapcsolat

Adatkezelési tájékoztató: https://www.billingo.hu/adatkezelesi-tajekoztato

A számlázás automatikus, az online elektronikus számlázó rendszerünket a billingo.hu biztosítja. A sikeres vásárlás, azaz az online fizetés után az e-számla magától elkészül, és e-mailben kiküldésre kerül a vásárlás során megadott e-mail címre. Online vásárlás esetén papír alapú számlát nem áll módunkban kiállítani.

Személyes vásárlás esetén:

– KBOSS.hu Kft. – számlázó rendszer
Cím, levelezési cím: 2000 Szentendre, Táltos u. 22/b
Internetes elérhetősége: https://www.szamlazz.hu/szamla/kapcsolat
Adatkezelési tájékoztató: https://www.szamlazz.hu/adatvedelem/

3. Az adatkezelés ténye, a kezelt adatok köre: Számlázási név, Számlázási cím, Szállítási név, szállítási cím, telefonszám, e-mail cím, számlázással, kifizetéssel kapcsolatos adatok.

4. Az érintettek köre: A weboldalon megrendelést leadó valamennyi érintett, valamint a szolgáltatásokat igénybevevő.

5. Az adatkezelés célja: A weboldal szolgáltatásaival kapcsolatos, a törvényi előírások alapján számla kiállítása/könyvelési feladatok elvégzése.

6. Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje: A regisztráció törlésével azonnal. Az érintett által megadott bármely személyes adat törléséről az adatkezelő a GDPR 19.  cikke alapján, elektronikus úton tájékoztatja az érintettet. Ha az érintett törlési kérelme kiterjed az általa megadott e-mail címre is, akkor az adatkezelő a tájékoztatást követően  az e-mail címet is törli. Kivéve a számviteli bizonylatok esetében, hiszen a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 169. § (2) bekezdése alapján 8 évig meg kell őrizni ezeket az  adatokat. Regisztrációt nem igénylő vásárló esetén a vásárlást követő 30 nap elteltével kerülnek törlésre az adatok.

A könyvviteli elszámolást közvetlenül és közvetetten alátámasztó számviteli bizonylatot (ideértve a főkönyvi számlákat, az analitikus, illetve részletező nyilvántartásokat is), legalább 8 évig kell olvasható formában, a könyvelési feljegyzések hivatkozása alapján visszakereshető módon megőrizni.

7. Az adatfeldolgozás jogalapja: a  GDPR  6.  cikk  (1)  bekezdés  c)  pontja,  illetve  az elektronikus   kereskedelemi   szolgáltatások,   valamint   az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 13/A. § (3) bekezdése.

8. Az érintett jogai:
a. Ön tájékozódhat az adatkezelés körülményeiről,
b. Ön  jogosult  arra,  hogy  az  adatkezelőtől  visszajelzést  kapjon,  hogy  a személyes  adatainak  kezelése  folyamatban  van-e,  illetve  hozzáférhet  az adatkezeléssel kapcsolatos valamennyi információhoz.
c. Ön jogosult arra, hogy az Önre vonatkozó személyes adatait tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja.
d. Ön  jogosult  arra,  hogy  kérésére  az  adatkezelő  indokolatlan  késedelem nélkül helyesbítse a pontatlan személyes adatait.

COOKIE-K (SÜTIK) KEZELÉSE

1. Webáruházakra jellemző cookie-k az úgynevezett „jelszóval védett munkamenethez használt cookie”, „bevásárlókosárhoz szükséges cookie-k” és „biztonsági cookie-k”, melyek használatához nem szükséges előzetes hozzájárulást kérni az érintettektől.

2. Az adatkezelés ténye, a kezelt adatok köre: Egyedi azonosítószám, dátumok, időpontok

3. Az érintettek köre: A weboldalt látogató valamennyi érintett.

4. Az adatkezelés célja: A felhasználók azonosítása, a „bevásárlókosár” nyilvántartására és a látogatók nyomon követése.

5. Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje:

Süti típusa: Munkamenet sütik (session)
Adatkezelés jogalapja: Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs
társadalmi szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. CVIII. törvény (Elkertv.) 13/A. § (3) bekezdése
Adatkezelés időtartama: A vonatkozó látogatói munkamenet lezárásáig tartó időszak
Kezelt adatkör: connect.sid

6. Az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye: A cookie-k használatával nem kezel személyes adatokat az adatkezelő.

7. Az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése: Az érintettnek lehetőségük van a cookie-kat törölni a böngészők Eszközök/Beállítások menüjében általában az Adatvédelem menüpont beállításai alatt.

8. Az adatkezelés jogalapja: Az érintettől hozzájárulás nem szükséges, amennyiben a cookie-k használatának kizárólagos célja az elektronikus hírközlő hálózaton keresztül történő közléstovábbítás vagy arra az előfizető vagy felhasználó által kifejezetten kért, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás nyújtásához a szolgáltatónak feltétlenül szüksége van.

9. Az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése: Az érintettnek lehetőségük van a cookie-kat törölni a böngészők Eszközök/Beállítások menüjében általában az  Adatvédelem menüpont beállításai alatt.

Sütik (Cookie-k) törlése az alábbi böngészők esetében a mellettük jelölt linken található információ szerint.
Figyelem: a lejjebb jelölt böngészők -emellett az olyanok is, melyek még kevésbé ismertek, vagy akár a jövőben kerülnek piacra- folyamatosan frissülnek, ezért javasolt a szolgáltató felkeresése az aktuális beállítási lehetőségek felmérésére, valamint adatvédelmi irányelveik megismerésére!

Mozilla: https://support.mozilla.org/hu/kb/weboldalak-altal-elhelyezett-sutik-torlese-szamito

Google Chrome: https://support.google.com/chrome/answer/95647?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=hu

Internet Explorer: https://support.microsoft.com/hu-hu/help/278835/how-to-delete-cookie-files-in-internet-explorer

Microsoft Edge: https://support.microsoft.com/hu-hu/help/4027947/windows-delete-cookies

Opera: http://help.opera.com/Windows/10.20/hu/cookies.html

Safari (iOS rendszerek): https://support.apple.com/hu-hu/HT201265

Sütiket kezel még továbbá:

Google: https://policies.google.com/technologies/cookies

Facebook: https://hu-hu.facebook.com/policies/cookies/

elfogadja a módosított feltételeket. Az adat- és jogi védelemhez kapcsolódó kérdésekre szívesen válaszolunk emailben.

FOGALOM MEGHATÁROZÁSOK

1. „személyes adat”: azonosított vagy azonosítható természetes személyre („érintett”) vonatkozó bármely információ; azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján azonosítható;

2. „adatkezelés”: a személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem automatizált módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége, így a gyűjtés, rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy megváltoztatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés továbbítás, terjesztés vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel útján, összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, törlés, illetve megsemmisítés;

3. „adatkezelő”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely a személyes adatok kezelésének céljait és eszközeit önállóan vagy másokkal együtt meghatározza; ha az adatkezelés céljait és eszközeit az uniós vagy a tagállami jog határozza meg, az adatkezelőt vagy az adatkezelő kijelölésére vonatkozó különös szempontokat az uniós vagy a tagállami jog is meghatározhatja;

4. „adatfeldolgozó”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely az adatkezelő nevében személyes adatokat kezel;

5. „címzett”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, akivel vagy amellyel a személyes adatot közlik, függetlenül attól, hogy harmadik fél-e. Azon közhatalmi szervek, amelyek egy egyedi vizsgálat keretében az uniós vagy a tagállami joggal összhangban férhetnek hozzá személyes adatokhoz, nem minősülnek címzettnek; az említett adatok e közhatalmi szervek általi kezelése meg kell, hogy feleljen az adatkezelés céljainak megfelelően az alkalmazandó adatvédelmi szabályoknak;

6. „az érintett hozzájárulása”: az érintett akaratának önkéntes, konkrét és megfelelő tájékoztatáson alapuló és egyértelmű kinyilvánítása, amellyel az érintett nyilatkozat vagy a megerősítést félreérthetetlenül kifejező cselekedet útján jelzi, hogy beleegyezését adja az őt érintő személyes adatok kezeléséhez;

7. „adatvédelmi incidens”: a biztonság olyan sérülése, amely a továbbított, tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést eredményezi.

A SZEMÉLYES ADATOK KEZELÉSÉRE VONATKOZÓ ELVEK

A személyes adatok:

a) kezelését jogszerűen és tisztességesen, valamint az érintett számára átlátható módon kell végezni („jogszerűség, tisztességes eljárás és átláthatóság”);

b) gyűjtése csak meghatározott, egyértelmű és jogszerű célból történjen, és azokat ne kezeljék ezekkel a célokkal össze nem egyeztethető módon; a 89. cikk (1) bekezdésének megfelelően  nem minősül az eredeti céllal össze nem egyeztethetőnek a közérdekű archiválás céljából, tudományos és történelmi kutatási célból vagy statisztikai célból történő további  adatkezelés („célhoz kötöttség”);

c) az adatkezelés céljai szempontjából megfelelőek és relevánsak kell, hogy legyenek, és a szükségesre kell korlátozódniuk („adattakarékosság”);

d) pontosnak és szükség esetén naprakésznek kell lenniük; minden ésszerű intézkedést meg kell tenni annak érdekében, hogy az adatkezelés céljai szempontjából pontatlan személyes  adatokat haladéktalanul töröljék vagy helyesbítsék („pontosság”);

e) tárolásának olyan formában kell történnie, amely az érintettek azonosítását csak a személyes adatok kezelése céljainak eléréséhez szükséges ideig teszi lehetővé; a személyes adatok  ennél hosszabb ideig történő tárolására csak akkor kerülhet sor, amennyiben a személyes adatok kezelésére a 89. cikk (1) bekezdésének megfelelően közérdekű archiválás céljából,  tudományos és történelmi kutatási célból vagy statisztikai célból kerül majd sor, az e rendeletben az érintettek jogainak és szabadságainak védelme érdekében előírt megfelelő  technikai és szervezési intézkedések végrehajtására is figyelemmel („korlátozott tárolhatóság”);

f) kezelését oly módon kell végezni, hogy megfelelő technikai vagy szervezési intézkedések alkalmazásával biztosítva legyen a személyes adatok megfelelő biztonsága, az adatok  jogosulatlan vagy jogellenes kezelésével, véletlen elvesztésével, megsemmisítésével vagy károsodásával szembeni védelmet is ideértve („integritás és bizalmas jelleg”).

Az adatkezelő felelős a fentiek megfelelésért, továbbá képesnek kell lennie e megfelelés igazolására („elszámoltathatóság”).

ZÁRSZÓ

A tájékoztató elkészítése során figyelemmel voltunk az alábbi jogszabályokra:

– A természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül  helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.)
– 2011. évi CXII. törvény – az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról (a továbbiakban: Infotv.)
– 2001. évi CVIII. törvény – az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről (főképp a 13/A. §-a)
– 2008. évi XLVII. törvény – a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról;
– 2008. évi XLVIII. törvény – a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól (különösen a 6.§-a)
– 2005. évi XC. törvény az elektronikus információszabadságról
– 2003. évi C. törvény az elektronikus hírközlésről (kifejezetten a 155.§-a)
– 16/2011. sz. vélemény a viselkedésalapú online reklám bevált gyakorlatára vonatkozó EASA/IAB-ajánlásról
– A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság ajánlása az előzetes tájékoztatás adatvédelmi követelményeiről
– Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen  adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről